{ "user": { "type": "identify", "data": { "id":"None", "user":{ "name": " ", "email": "", "signupDate": "", "permission": "no" } } }, "page": { "type": "page Viewed", "data": "" } }
  • PL

    Wybierz język

  • Strona Główna
    
    © Lacoste Arşivi

    Lacoste, historia legendarnej marki

    Zamiłowanie do gry, innowacji oraz pewnej formy francuskiego szyku Od 1933 roku historia marki Lacoste odzwierciedla życie jej założyciela, René Lacoste – legendy francuskiego tenisa, który zrewolucjonizował ubrania noszone na co dzień.

    Narodziny krokodyla

    W szalonych latach 20. młody i niezwykle utalentowany tenisista René Lacoste zapisał się na kartach historii wspaniałą grą i zamiłowaniem do fair play oraz oryginalnością. Dziesięć lat później cechy te stały się symbolem stworzonej przez niego marki.

    © Henri Manuel
    © Robert George

    1923 rok – pierwszy krokodyl, narodziny symbolu

    Po meczu Pucharu Davisa, który odbył się w Bostonie, amerykański dziennikarz nadał René Lacoste przydomek „Aligator”, odnosząc się do zakładu między nim a jego trenerem, którego przedmiotem była walizka ze skóry krokodyla. Logo z krokodylem zostało stworzone przez artystę Roberta George’a w 1927 roku.

    1927 rok

    mecz miłości: Simone, mistrzyni golfowa

    Simone Thion de la Chaume, przyszła żona René Lacoste, zwyciężyła w brytyjskich amatorskich mistrzostwach golfowych w 1924 roku, a następnie została mistrzem Francji aż trzynaście razy.

    © Hulton Archives - Getty
    © SBM Monte Carlo

    1927 rok – numer jeden na świecie: francuska legenda tenisa

    Między 1925 a 1929 rokiem René Lacoste zdobył serię zwycięstw w meczach Wielkiego Szlema, dominując rankingi międzynarodowe: 5 zwycięstw w francuskich zawodach międzynarodowych, 3 zwycięstwa w turniejach Wimbledon oraz 2 zwycięstwa w mistrzostwach USA.

    © Lacoste Arşivi

    1928 rok – Korty i pola golfowe: nowe miejsca do gry

    Pod Paryżem zostaje otwarty legendarny stadion Rolanda Garrosa w hołdzie dla czterech muszkieterów – jednym z nich był właśnie René Lacoste. Lacoste zostaje jego oficjalnym partnerem w 1971 r. W Saint-Jean-de-Luz powstaje pole golfowe Chantaco z inicjatywy René Thion de la Chaume, ojca Simone. Od 2012 roku organizowane są tam zawody Lacoste Ladies Open de France, będące symbolem elegancji rodziny Lacoste.

    1933 rok – legenda Lacoste przechodzi do historii

    Rewolucja polo spowija cały świat, nie tylko sportu. René Lacoste oficjalnie wprowadza markę wraz z pierwszą kampanią reklamową, wkraczając do świata mody oraz tworząc prawdziwą legendę.

    © Lacoste Live
    © Lacoste Live

    1951 rok – Lacoste w kolorze

    Każda pora roku ma swoje kolory! W 1951 roku René Lacoste prezentuje monochromatyczne koszulki polo oraz koszulki polo w paski. W 1958 roku wprowadzona zostaje kolekcja Lacoste dla dzieci.

    1963 rok

    patent za patentem: nieustanne dążenia do poprawy wyników

    Zapalony wynalazca René Lacoste odgrywa ważną rolę w rozwoju tenisa. Jego innowacje mają istotny wpływ na sposób grania w tenisa na przestrzeni lat.

    © Lacoste Live
    © Droits Réservés

    1967 rok – Catherine Lacoste: jaki ojciec, taka córka

    Catherine Lacoste, córka René, staje się jedyną francuską golfistką amatorką, która zwyciężyła w turnieju U.S. Open kobiet. To utalentowana golfistka, której osiągnięcia do dzisiaj nie mają sobie równych.

    1968 rok

    szczyt elegancji

    Po glinie i trawie przyszła pora na śnieg! W latach 1960. Lacoste ubiera członków francuskiej drużyny narciarskiej.

    © Lacoste Arşivi
    © Droits Réservés

    Lata 1970. – kampanie międzynarodowe

    Marka Lacoste, obecna na rynku międzynarodowym od lat 1950., zaczyna organizować międzynarodowe kampanie reklamowe w latach 1970., oddając hołd sportowemu dziedzictwu i francuskiej elegancji.

    © Lacoste Arşivi
    © Lacoste Arşivi

    Lata 1980.

    poszerzenie rodziny produktów Lacoste

    Po wprowadzeniu perfum oraz wyrobów skórzanych w latach 1960. rodzina produktów Lacoste po raz kolejny powiększyła się w 1981 roku o okulary przeciwsłoneczne oraz w 1985 roku o buty tenisowe.

    © Lacoste Arşivi
    © Lacoste Arşivi

    2006 rok

    Fundacja LACOSTE

    Fundacja LACOSTE promuje wartości, które były bliskie sercu jej założyciela, René Lacoste, oraz pomaga młodzieży borykającej się z trudną sytuacją życiową, wspierając integrację społeczną poprzez naukę tenisa i golfa.

    2010

    Felipe Oliveira Baptista

    Felipe Oliveira Baptista Lacoste’un tasarımcısı oldu.

    2011 rok – Lacoste Live, nowa odsłona Lacoste

    Poprzez wprowadzenie nowej linii Lacoste Live marka dokonała reinterpretacji emblematycznego kodeksu marki pod kątem młodych, awangardowych i współczesnych odbiorców.

    2017 rok

    Novak Djokovic zostaje Nowym Krokodylem

    Legendarnego tenisistę Novaka Djokovica łączą z René Lacoste jego zamiłowanie do sportowej elegancji, poszanowanie zasad fair play oraz wytrwałość. W 2017 roku został on Nowym Krokodylem.

    2018 rok

    Lacoste patrzy w przeszłość... w i przyszłość

    Spoglądając wstecz na 85 niesamowitych lat, Lacoste świętuje swój dorobek poprzez reedycje 15 artykułów z każdej dekady swojego istnienia. Zaś patrząc wprzód, Lacoste uruchamia program Save our Species (Ratujmy nasz gatunek), w ramach którego legendarne logo krokodyla zostaje zastąpione 10 zwierzętami zagrożonymi wymarciem w bardzo limitowanej edycji.

    Konto zostało pomyślnie utworzone
    Dobrze
    Produkt został dodany do listy ulubionych

    Produkt został dodany do ulubionych, Można zobaczyć w moich ulubionych.

    powrót do pełnej listy
    Wybierz rozmiar i dodaj do ulubionych