{ "user": { "type": "identify", "data": { "id":"None", "user":{ "name": " ", "email": "", "signupDate": "", "permission": "no" } } }, "page": { "type": "page Viewed", "data": "" } }
Strona Główna

© Lacoste Arşivi

Lacoste, historia legendarnej marki

Zamiłowanie do gry, innowacji oraz pewnej formy francuskiego szyku Od 1933 roku historia marki Lacoste odzwierciedla życie jej założyciela, René Lacoste – legendy francuskiego tenisa, który zrewolucjonizował ubrania noszone na co dzień.

Narodziny krokodyla

W szalonych latach 20. młody i niezwykle utalentowany tenisista René Lacoste zapisał się na kartach historii wspaniałą grą i zamiłowaniem do fair play oraz oryginalnością. Dziesięć lat później cechy te stały się symbolem stworzonej przez niego marki.

© Henri Manuel
© Robert George

1923 rok – pierwszy krokodyl, narodziny symbolu

Po meczu Pucharu Davisa, który odbył się w Bostonie, amerykański dziennikarz nadał René Lacoste przydomek „Aligator”, odnosząc się do zakładu między nim a jego trenerem, którego przedmiotem była walizka ze skóry krokodyla. Logo z krokodylem zostało stworzone przez artystę Roberta George’a w 1927 roku.

1927 rok

mecz miłości: Simone, mistrzyni golfowa

Simone Thion de la Chaume, przyszła żona René Lacoste, zwyciężyła w brytyjskich amatorskich mistrzostwach golfowych w 1924 roku, a następnie została mistrzem Francji aż trzynaście razy.

© Hulton Archives - Getty
© SBM Monte Carlo

1927 rok – numer jeden na świecie: francuska legenda tenisa

Między 1925 a 1929 rokiem René Lacoste zdobył serię zwycięstw w meczach Wielkiego Szlema, dominując rankingi międzynarodowe: 5 zwycięstw w francuskich zawodach międzynarodowych, 3 zwycięstwa w turniejach Wimbledon oraz 2 zwycięstwa w mistrzostwach USA.

© Lacoste Arşivi

1928 rok – Korty i pola golfowe: nowe miejsca do gry

Pod Paryżem zostaje otwarty legendarny stadion Rolanda Garrosa w hołdzie dla czterech muszkieterów – jednym z nich był właśnie René Lacoste. Lacoste zostaje jego oficjalnym partnerem w 1971 r. W Saint-Jean-de-Luz powstaje pole golfowe Chantaco z inicjatywy René Thion de la Chaume, ojca Simone. Od 2012 roku organizowane są tam zawody Lacoste Ladies Open de France, będące symbolem elegancji rodziny Lacoste.

1933 rok – legenda Lacoste przechodzi do historii

Rewolucja polo spowija cały świat, nie tylko sportu. René Lacoste oficjalnie wprowadza markę wraz z pierwszą kampanią reklamową, wkraczając do świata mody oraz tworząc prawdziwą legendę.

© Lacoste Live
© Lacoste Live

1951 rok – Lacoste w kolorze

Każda pora roku ma swoje kolory! W 1951 roku René Lacoste prezentuje monochromatyczne koszulki polo oraz koszulki polo w paski. W 1958 roku wprowadzona zostaje kolekcja Lacoste dla dzieci.

1963 rok

patent za patentem: nieustanne dążenia do poprawy wyników

Zapalony wynalazca René Lacoste odgrywa ważną rolę w rozwoju tenisa. Jego innowacje mają istotny wpływ na sposób grania w tenisa na przestrzeni lat.

© Lacoste Live
© Droits Réservés

1967 rok – Catherine Lacoste: jaki ojciec, taka córka

Catherine Lacoste, córka René, staje się jedyną francuską golfistką amatorką, która zwyciężyła w turnieju U.S. Open kobiet. To utalentowana golfistka, której osiągnięcia do dzisiaj nie mają sobie równych.

1968 rok

szczyt elegancji

Po glinie i trawie przyszła pora na śnieg! W latach 1960. Lacoste ubiera członków francuskiej drużyny narciarskiej.

© Lacoste Arşivi
© Droits Réservés

Lata 1970. – kampanie międzynarodowe

Marka Lacoste, obecna na rynku międzynarodowym od lat 1950., zaczyna organizować międzynarodowe kampanie reklamowe w latach 1970., oddając hołd sportowemu dziedzictwu i francuskiej elegancji.

© Lacoste Arşivi
© Lacoste Arşivi

Lata 1980.

poszerzenie rodziny produktów Lacoste

Po wprowadzeniu perfum oraz wyrobów skórzanych w latach 1960. rodzina produktów Lacoste po raz kolejny powiększyła się w 1981 roku o okulary przeciwsłoneczne oraz w 1985 roku o buty tenisowe.

© Lacoste Arşivi
© Lacoste Arşivi

2006 rok

Fundacja LACOSTE

Fundacja LACOSTE promuje wartości, które były bliskie sercu jej założyciela, René Lacoste, oraz pomaga młodzieży borykającej się z trudną sytuacją życiową, wspierając integrację społeczną poprzez naukę tenisa i golfa.

2010

Felipe Oliveira Baptista

Felipe Oliveira Baptista Lacoste’un tasarımcısı oldu.

2011 rok – Lacoste Live, nowa odsłona Lacoste

Poprzez wprowadzenie nowej linii Lacoste Live marka dokonała reinterpretacji emblematycznego kodeksu marki pod kątem młodych, awangardowych i współczesnych odbiorców.

2017 rok

Novak Djokovic zostaje Nowym Krokodylem

Legendarnego tenisistę Novaka Djokovica łączą z René Lacoste jego zamiłowanie do sportowej elegancji, poszanowanie zasad fair play oraz wytrwałość. W 2017 roku został on Nowym Krokodylem.

2018 rok

Lacoste patrzy w przeszłość... w i przyszłość

Spoglądając wstecz na 85 niesamowitych lat, Lacoste świętuje swój dorobek poprzez reedycje 15 artykułów z każdej dekady swojego istnienia. Zaś patrząc wprzód, Lacoste uruchamia program Save our Species (Ratujmy nasz gatunek), w ramach którego legendarne logo krokodyla zostaje zastąpione 10 zwierzętami zagrożonymi wymarciem w bardzo limitowanej edycji.

Konto zostało pomyślnie utworzone
Dobrze
Produkt został dodany do listy ulubionych

Produkt został dodany do ulubionych, Można zobaczyć w moich ulubionych.

powrót do pełnej listy
Wybierz rozmiar i dodaj do ulubionych